fbpx

Digital Strategi.

Du har kommet så langt at din bedrift vil satse på A.I. markedsføring, men hva innebærer det og hvordan er veien videre?

Kom i gang

Digital Strategi med AI.

Digital strategi er et strategisk dokument som er viktig for å lykkes på nettet. Det beskriver i detalj hvordan et selskap skal håndtere sin online tilstedeværelse i forhold til kunder, markedsføring, webinnhold, etc.

Det viktigste en bedrift gjør er å kommunisere ut et budskap til sine kunder. Dette kan gjøres på flere måter, alt fra et utstillingsvindu i en butikk, til ett blogg innlegg på en nettside. Felles for disse er at de ikke gir en verdi hvis det aldri blir sett av kunden. Nurofy kan hjelpe deg å bli sett av potensielle kunder og lager digitale strategier basert på A.I. annonsering. Nurofy stiller til disposisjon et annonseringsverktøy basert på en kraftig kunstig intelligens og vårt mål er at du skal bruke den til å oppnå suksess på nett. Før vi starter med å se mulighetene for å integrere løsningen for din bedrift så er det lurt å ta et steg tilbake og se hva du ønsker å oppnå med annonseringen.

 

Hvilket budskap ønsker du å annonsere ut, er landingssiden utformet på en god måte, hva veit du om kundene dine i dag og deres bruk av din nettside, hvordan starter den typiske kundereisen i dag er en rekke viktige spørsmål som bør svares på før en starter med digital annonsering. En helhetlig digital strategi vil maksimere din bedrifts nytteverdi av markedsføring med kunstig intelligens. Nurofys spesialister kan legge en digital strategi for din virksomhet. For at du skal treffe godt i annonseringen er det viktig at du har lagt tilrette for at ditt budskap treffer de riktige menneskene i de riktige kanalene.

Kan du kjøpsreisen til kundene dine eller hvordan de finner deg på nettet?

Hvor starter kundereisen?

Dette er kanskje det viktigste spørsmålet din bedrift trenger å vite for å oppnå suksess på nettet. Svaret på dette spørsmålet vil hjelpe deg i å legge en plan for annonseringen. 

Så hvordan svarer du på dette spørsmålet? Et godt sted å begynne er å bruke Google Analytics. Dette er et mye brukt verktøy som gir en grundig oversikt over nettsiden din. Den kan brukes til å avdekke trafikk, atferd, målgrupper, konverteringer og mye annen interessant informasjon om din egen nettside. Denne informasjonen gir en rask statusoppdatering, og gir fort indikasjoner på om noe burde undersøkes nærmere. Eksempler på dette kan være at gjestene på nettsiden ikke utfører en ønsket handling. Nærmere undersøkelser kan avklare om innholdet på siden er mangelfullt, konverteringsløpet ikke godt nok eller det er noe feil med strukturen på selve nettsiden.

Ved å vite hvordan det står til i dag vil det bli lettere å måle fremgangen med vårt verktøy. Deretter er det to markedsføringstrategier å velge mellom som på Engelsk kalles:

  • Inbound marketing – Handler om å tiltrekke seg kunder med godt innhold på nettside, blogg og sosiale medier, god plassering i søkemotor og mer. Kort fortalt handler det om å tiltrekke seg kunder til ønsket side med å vise relevant innhold.
  • Outbound marketing – Handler om å spre et budskap til potensielle kunder i forskjellige kanaler. Dette er annonser på nettsider og sosiale medier. 

Nurfoy leverer outbound marketing basert på kunstig intelligens med høy treffsikkerhet. Likevel anbefaler vi å undersøke om mulighetene for inbound marketing. Dette er spesielt relevant for bedrifter som har produkter/tjenester hvor kunden har lang betenkningstid. Vår A.I. kan treffe den rette kunden med ditt budskap, men om kunden bestemmer seg for kjøpet på et senere tidspunkt så er det kritisk at kunden finner tilbake til deg. 

Bruk A.I. til å låse opp verdien i din data.
Alle nettsider kan potensielt loggføre enorme mengder nyttig data. Uheldigvis er det mange bedrifter som ikke bruker eller ser verdien av denne dataen. Nettside data er ofte et viktig strategisk verktøy som kan fortelle mye om dine kunder. Derfor er det viktig å utnytte dette strategiske verktøyet for alt det er verdt. 

Nurofy hjelper deg med å strukturere din data og koble opp sporinger på din nettside. Dette gjøres blant annet gjennom Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook Piksel og mer. Ved å strukturere dataen med nøyaktige sporinger så åpnes det nye spennende muligheter. Dette kan være alt fra målfullføringer, konverteringer, attribusjon til kundesegmenter. 

Ved å bruke denne dataen som datakilde til vår A.I. AdEngine, så kan vi hjelpe deg med å lære hvem kunden er og treffe dem med målrettet og nøyaktig annonsering. Kontakt en av våre spesialister for å høre hvilke digitale strategier og muligheter som finnes for din bedrift. 

Vi hjelper deg med
Digital Strategi.

Ring oss eller bruk skjemaet nedenfor for å kontakte oss.