fbpx

Søkemotoroptimalisering.

Potensielle kunder søker aktivt etter tjenestene du tilbyr, men finner de deg?

Kom i gang

Hva er Søkemotoroptimalisering?

Søkemotoroptimalisering handler om å optimalisere websiden slik at den blir mer synlig i organiske (ikke betalt) søk. SEO tar for seg både de tekniske og kreative elementene for å oppnå bedre rangering, drive trafikk og øke bevissthet. SEO skiller seg fra betalte søkekampanjer hvor man må betale for plasseringen i SERP. En stor del av SEO handler om å gi besøkende en god brukeropplevelse når de besøker websidene dine.

Har du en webside som du mistenker kunne trengt en SEO audit? Fyll inn info i skjemaet og vi utfører en gratis, uforpliktende overodnet analyse av websiden. Dersom det avdekkes noen feil, anbefaler vi at det blir tatt en mer grundig helsesjekk.

Hvorfor er søkemotoroptimalisering viktig?

Det gjennomføres i snitt over 40.000 søk per sekund gjennom Google. 70%  klikket på top 5 plasseringene i Google Organisk Søk. Dersom du ikke optimaliserer websiden for søkemotorene, risikerer du å miste potensielle kunder til fordel for konkurrentene dine.

Men det er viktig å huske på at SEO er en pågående oppgave og resultater kommer ikke over natten. Det vil kunne ta flere måneder før man vil se noen særlige resultater.

Søkemotoroptimalisering bidrar til:

 

  • Økt Trafikk
  • Økning i Konverteringer
  • Kostnadseffektiv Markedsføring
  • Økt Brand Awarenes

Hvordan kan man oppnå bedre resultater?

Søkemotoroptimalisering er et avansert fagfelt som endrer seg kontinuerlig i takt med Google sine algoritme-oppdateringer. Søkeresultat er i stor grad basert på relevanse og autoritet, hensikten er å gi brukerne de beste svarene på søkefrasene de plotter inn i søkefeltet.

SEO er todelt og består i hovedsak av on- og off-page SEO.

On-page SEO handler om tiltak man kan gjøre på websiden for å påvirke den organiske rangeringen positivt / drive mer relevant trafikk fra søkemotorer. On-page SEO handler om både content og det tekniske på websiden.

Off-page SEO handler om tiltak man gjør utenfor websiden for å påvirke påvirke den organiske rangeringen positivt. Det viktigste tiltaket i off-page SEO handler om lenkebytting. Lenkebygging handler om å få gode, relevante innlenker mot websiden. Dette oppnår man ved å gi andre websider grunner til å lenke til websiden din. Dette gjør man gjerne ved å produsere godt, relevant innhold av høy kvalitet.

Andre tiltak kan være gjesteblogging, benytte seg av influencer, markedsføring i sosiale medier.

Eksempel på On-page rangeringsfaktorer

  • Raske Websider
  • SSL-sertifikat
  • Internlenking
  • Nøkkelord i Tittel
  • Riktig bruk av Header Tags
  • God/oversiktlig webside (også på mobil)
  • Hastighet
  • Godt og relevant innhold som inneholder ord/uttrykk som brukes av personer som søker etter tjenester bedriften din tilbyr
  • m.m…

Vi hjelper deg med
Søkemotoroptimalisering.

Ring oss eller bruk skjemaet nedenfor for å kontakte oss.